Ezotéria

Hermész Triszmegisztosz – A manifesztáció hét szent törvénye

Szerző képe

Rejtélyek Szigete

Az ősi Egyiptomban olyan ezoterikus és okkult tanítások jelentek meg, melyek nagy hatással voltak valamennyi nemzetség, nép és az egész emberiség gondolkodására. Egyiptom – a piramisok és a szfinx hazája – volt a rejtett bölcselet és a misztikus tanítások szülőföldje.

A korai időkben a hermetikus doktrínákat, melyeket a “A Kybalion” néven ismertek, a tanítók szóban adták át tanítványaiknak. A “Kybalion” szó pontos értelme és jelentése sok évszázadra elveszett. A tanítást mindezidáig soha nem írták le, vagy nyomtatták ki, pusztán szállóigék és alapigazságok gyűjteménye volt, mely a kívülálló számára ugyan értelmezhetetlen, a tanítványoknak viszont könnyen érthető, a hermetikus tanítók magyarázatai miatt.

“Ahol feltűnnek a Mester lábnyomai, kitárják fülüket Tanításaira azok, akik készen állnak. Ha a tanítványok füle kész hallgatásra, az ajak megtölti bölcsességgel.” – A Kybalion.

Amikor a tanítvány kész befogadni az igazságot, ez a kis könyv akkor fog megérkezni hozzá. Így működik a Törvény. Az ok és okozatról szóló hermetikus alapelv a Vonzás Törvénye által eljuttatja ezeket a tanításokat mindenkihez, aki felkészült a befogadásukra.

Hermész Triszmegisztosz szent tanításait hét szorosan összefüggő alaptételre osztották a Kybalyonban. Ezeket általában időrendi sorrendben tanítják, mivel egymásra épülnek.

Néhány alaptétel ismerős lesz, mivel a spirituális tanítók azóta tanulmányozzák őket, és írnak róluk, hogy Hermész évezredekkel ezelőtt bevezette. Ezen alapelvek elsajátítása szilárd alapot biztosít természetes spirituális képességeink számára. Mélyebb megértésük segít, hogy tökéletesítsük velünk született manifesztációs képességeinket.

Az első szent alapelvet a szellemiség alapelvének nevezik. A Kybalion így foglalja össze ezt az alapelvet:

“A Mindenség az elme; az univerzum mentális.”

Az alapelv azt magyarázza, hogy az egész univerzum (beleértve minket és az életünket is) egy mindent körülvevő isteni tudatból áll, annak gondolataiból és gondolat formáiból.

A második szent alapelvet az összefüggések alapelvének nevezik. A Kybalion Hermész híres mondásával foglalja össze ezt az alapelvet:

“Amint fenn, úgy lenn, amint lenn, úgy fenn.”

A hermetikusok három síkra osztják a világot: anyagira, szellemire és spirituálisra. Minden sík ugyanazon spirituális törvények szerint működik. Így, ha megértjük azokat a törvényeket, amelyek az egyik síkot irányítják, megértjük a többi sík működését is. A megértés által magasabb létsíkra emeljük tudatunkat és életünket.

A harmadik szent alapelvet a rezgés alapelvének nevezik. A Kybalion szerint:

“Semmi sem nyugodt, minden mozog, minden vibrál.”

Az Univerzumban minden mozog, még az úgynevezett élettelen tárgyak is, amelyeket rezgő atomok építenek fel, és áthatja őket a Mindenség energiája. A létsíkok közti különbség pusztán rezgésszintünkben rejlik. A hermetikusok úgy alkalmazzák ezt az alapelvet, hogy növelik és csökkentik azoknak a tárgyaknak és helyzeteknek a rezgésszintjét, amelyeket meg szeretnének változtatni: bevonzani vagy száműzni.

A negyedik szent alapelvet a polaritás alapelvének nevezik. A Kybalion így foglalja ezt össze:

“Minden kettős; minden kétpólusú; mindennek megvan az ellentétpárja; szeretni és nem szeretni ugyanaz; az ellentétek azonos természetűek, de mértékükben különbözőek, a szélsőségek összetalálkoznak; minden igazság fél igazság; minden ellentmondás megoldható.”

A negyedik alapelv kifejti, hogy minden tapasztalat és lehetőség lényegében ugyanaz. Ami ellentétesnek látszik, valójában azonos, de eltérő mértékben tartalmazza ugyanazokat az összetevőket. A gazdagság és a szegénység nem ellentétesek. Pusztán ugyanannak a skálának a két végén, eltérő szinten rezegnek. Az életedben minden helyzethez tartozik két ilyen pólus, két szélsőség, köztük a rezgésszint változásával.

A hermetikusok arra használják ezt az alapelvet, hogy átalakítsák a nem kívánt helyzeteket és érzelmeket valami kívánatosabbá, pusztán azáltal, hogy rezgésüket a pozitív pólus legmagasabb értékére emelik.

Az ötödik szent alapelvet a ritmikusság alapelvének nevezik. A Kybalion így magyarázza ezt az alapelvet:

“Minden áramlik ki és be; mindennek megvan a menete; minden dolog emelkedik és süllyed; az inga kilengése mindenben megnyilvánul; a jobbra való kilengés mértéke és a balra lengés mértéke egy; a ritmus kiegyenlítődik.”

Az ötödik alapelv szerint az univerzum pontos és megjósolható ritmus szerint működik. Ha hagyod, hogy ez a ritmus vezéreljen, hangulatod és életed hullámjátékba kezd. Ha uralkodsz a ritmus felett, védetté válsz érzelmeid és élethelyzeteid váltakozásaival szemben.

A hatodik szent alapelvet az ok-okozat alapelvének nevezik. A Kybalion szerint:

“Minden oknak van következménye; minden következménynek van oka; minden törvényszerűen történik; bár van véletlen, de ez a szó a Törvény előtt még sem ismert; az oksági viszonynak sok síkja van, de a Törvény elől nincs menekvés.”

Ez egy tökéletesen szabályozott univerzum, semmi sem történik véletlenül. Minden következmény mögött mindig van valamiféle ok. Az élet akkor zajlik mesterien, ha tudatossá válsz arra, hogy mi az oka a vágyott következménynek, ahelyett, hogy mások akarata és vágyai vinnének tovább. Használhatod ezt az alapelvet gyógyításra vagy manifesztációra is.

A hetedik szent alapelvet a nemiség alapelvének nevezik. A Kybalion szerint:

“A nemiség mindenben jelen van; minden rendelkezik saját férfiúi és női elvekkel; a nemiség valamennyi síkon megnyilvánul.”

A hetedik alapelv nem a hagyományos nemekre utal, ahogyan azok testi szinten megnyilvánulnak. Inkább a maszkulin és feminin energiákról szól. Mindenkiben megtalálható mindkét energia, mivel együtt alkotják az egész univerzumot. Ezek az energiák egyformán erősek, és kölcsönösen függnek egymástól, miközben felépítik a teremtményeket.

A női energia mágneses és vonzó. A férfi energia elektromos és teremtő. A taszítás (az elengedés) és a a vonzás az isteni mágia alapjai. A manifesztációhoz vagy be kell vonzanunk , vagy meg kell teremtenünk, amire vágyunk. Ahhoz, hogy a bőség egyenletes áramlását élvezhessük, meg kell értenünk ezt az elvet, és ki kell egyenlítenünk az adás és befogadás áramlását, ahogyan ezt az alapelv tanítja

Legújabb cikkek

You cannot copy content of this page

Send this to a friend